Marcin Majtkowski
ARTYKUŁ

(Polski) PDF

STRESZCZENIE

W artykule podjęto temat wypracowania metodologii służącej ocenie efektywności zarządzania usługami informatycznymi (IT) w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Przedstawiono zestaw wskaźników statystycznych do mierzenia poziomu i jakości usług IT, zbudowanych zgodnie z koncepcją ITIL (Information Technology Infrastructure Library). W opracowaniu zastosowano m.in. współczynnik korelacji Pearsona. Dokonano również analizy dynamiki wykorzystanych zmiennych. Wyniki wskazują na użyteczność stosowania wskaźników statystycznych w praktyce.

SŁOWA KLUCZOWE

usługi informacyjne, zarządzanie usługami, usługi teleinformatyczne, analiza statystyczna

BIBLIOGRAFIA

Chabik J. (2011), Jak zbudować informatyczną organizację wsparcia, Computerworld, https://www.computerworld.pl/ , z dn. 15.08.2013 r.

Hofstede G. H. (1967), The game of Budget Control, Van Gorcum Company, Assen

Jóźwiak J., Podgórski J. (2009), Statystyka od podstaw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa

Kaplan R. S., Norton D. P. (2001), Strategiczna karta wyników, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa

Kot S. M., Jakubowski J., Sokołowski A. (2011), Statystyka, Dyfin SA, Warszawa

Łuczak J., Tyburski M. (2010), Systemowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji ISO/IEC 27001, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu

Michalak J. (2008), Pomiar dokonań od wyniku finansowego do Balanced Scorecard, Difin sp.z o.o., Warszawa

Pabian A., Gworys W. (2003), Podstawy zarządzania przedsiębiorstwami usługowymi, Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki, Częstochowa

Sobczyk M. (1995), Statystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa

Taylor S., Cannon D., Wheeldon D. (2007), ITIL Version 3. Service Operation, Londyn

Taylor S., Case G., Spalding G. (2007), ITIL Version 3. Continual Service Improvement, Londyn

Taylor S., Iqbal M., Nieves M. (2007), ITIL Version 3. Service Strategy, Londyn

Taylor S., Lacy S., Macfarlane I. (2007), ITIL Version 3. Service Transition, Londyn

Tyagi R. K., Gupta P. (2010), Strategiczna karta wyników firm usługowych, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa

Do góry
© 2019-2022 Copyright by Główny Urząd Statystyczny, pewne prawa zastrzeżone. Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 (CC BY-SA 4.0) Creative Commons — Attribution-ShareAlike 4.0 International — CC BY-SA 4.0